شربت فیتوگریپ گل دارو 120 میلی لیتر

دسته: برند: گل دارو
ویژگی‌ها
شرکت تولید کننده: گل دارو
کشور سازنده: ایران
شکل دارویی: شربت
جنسیت مصرف کننده: زن, مرد
نحوه مصرف: بزرگسالان یک قاشق غذاخوری 3 تا 4 نوبت در روز, کودکان یک قاشق مرباخوری 3 تا 4 مرتبه در روز
شرایط نگهداری: در دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد) نگهداری شود.
حجم: 120 میلی لیتر
ارسال رایگان
برای سفارشات بالای 500 هزار تومان
free-shipping
فروشنده
فهیمه مقدم نژاد
ضمانت اصالت کالا
7 روز گارانتی بازگشت وجه

موجود در انبار

ارسال توسط داروخانه آنلاین بهرو
برای قیمت تماس بگیرید

خلاصه

محصول فیتوگریپ شرکت گل دارو با دارا بودن مجموعه ای از گیاهان موثر در تقویت سیستم ایمنی و بهبود علائم سرماخوردگی از بهترین مکمل ها برای استفاده جهت پیشگیری از بیماری های ویروسی و کاهش علائم آن می باشد.

توضیحات

شربت فیتوگریپ گل دارو

سیستم ایمنی نقش حیاتی مراقبت از بدن در برابر باکتری ها، ویروس ها و سموم را بر عهده دارد. سیستم ایمنی در از بین بردن میکروب های پاتوژن (بیماری زا) و سلول های بدخیم سرطانی نقش اصلی را دارد، همچنین در مواجهه با عوامل بیگانه فعال می شود، به این عوامل بیگانه آنتی ژن گفته می شود. پروتئین های موجود در سطح باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها نمونه ای از این آنتی ژن ها هستند. وقتی این آنتی ژن ها به گیرنده های سلول های ایمنی متصل می شوند منجر به انجام یک سری فرآیندهای دفاعی در بدن می شوند.
سیستم ایمنی به 2 بخش اصلی، سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی تقسیم می شود. ایمنی ذاتی بخش اول مقابله با عوامل پاتوژن است و به صورت غیر تخصصی عمل می کند. پوست سد اول ایمنی ذاتی است. در صورت عبور عامل پاتوژن از این سد واکنش های التهابی آغاز می شوند، در این مرحله رگ های خونی منطقه عفونت منبسط شده و بعضی از گلبول های سفید خون برای مبارزه با عامل پاتوژن به سمت منطقه عفونت می روند. این گلبول ها با ترشح هیستامین باعث افزایش قطر رگ ها در این منطقه و جریان خون بیشتر می شوند.
زمانی که پاتوژن ها بتوانند از سد ایمنی ذاتی عبور کند بخش ایمنی اکتسابی یا اختصاصی فعال می شود. این بخش از سیستم ایمنی همراه با رشد بدن تکامل پیدا می کند به این صورت که در مواجه با بیماری ها و واکسن های مختلف مجموعه ای از  آنتی بادی های مربوط به پاتوژن های مختلف در بدن شکل می گیرد. بدن هنگامی که برای اولین بار با میکروب یا عامل پاتوژن مواجه می شود معمولاً اطلاعات مربوط به میکروب و نحوه مبارزه با آن را ذخیره می کند تا در صورت مواجه دوباره با این عامل سریعتر آن را شناسایی کرده و به مبارزه با آن بپردازد.
تا زمانی که سیستم ایمنی بدن شما کار خود را انجام دهد متوجه عملکرد آن نمی شوید. اما اگر به دلیل ضعف و یا مواجه با میکروب های خاص نتواند کار خود را به درستی انجام دهد علائم بیماری ظهور می کنند.
در سال های اخیر استفاده از مکمل های طبیعی با منشاء گیاهی یا مولتی ویتامینی به دلیل پتانسیلی که در تقویت سیستم  ایمنی دارند برای مقابله با بیماری های عفونی و سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گرفته اند. گیاه درمانی یا  استفاده از قسمت های مختلف گیاهان برای تقویت سیستم ایمنی به طور کلی نوعی درمان تکمیلی محسوب می شود. طب های سنتی در مناطق مختلف جهان اعتقاد دارند که قسمت های مختلف گیاهان خاص دارای خواص دارویی خاصی هستند که طی قرن ها آزمایش و خطا شناسایی شده اند. ترکیبات گوناگون موجود در این گیاهان می توانند از طریق مکانیسم های مختلف روش های مبارزه با بیماری را تقویت کنند. در حال حاضر استفاده از مکمل های تقویت کنند سیستم ایمنی تشکیل شده از ویتامین و ترکیبات گیاهی در سر تا سر جهان رایج است.

مشخصات ظاهری شربت فیتوگریپ گل دارو

مکمل فیتوگریپ تولید شرکت گل دارو می باشد.
این محصول حاوی 120 میلی لیتر شربت می باشد.

ارزش تغذیه ای شربت فیتوگریپ گل دارو

در این قسمت به بررسی ویژگی های ترکیبات موجود در این محصول می پردازیم:

آقطی سیاه (Black Elderberry)

آقطی سیاه در بسیاری از فرهنگ های مختلف برای درمان عفونت های ویروسی به کار می رود و در حال حاضر یکی از مشهورترین گیاهان دارویی است که در سراسر جهان برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد. الدربری دارای خاصیت ضد ویروسی در برابر گونه های مختلف ویروس آنفولانزا می باشد. عصاره این گیاه شدت و مدت آنفولانزا را کاهش می دهد و علائمی مانند تب، سردرد، دردهای عضلانی و گرفتگی بینی را بهبود می بخشد. استفاده از این مکمل در 48 ساعت ابتدایی ظهور علائم آنفولانزا، می تواند بیشترین اثر گذاری را داشته باشد. پلی فنول های موجود در عصاره الدربری با افزایش تعداد گلبول های سفید، باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند و از رشد باکتری هایی مانند هلیکوباکتر جلوگیری می کند. رزوراترول موجود در آقطی سیاه، علاوه براثرات ضد التهابی شناخته شده، در تنظیم فعالیت سیستم ایمنی نیز موثر است. الدربری سرشار از آنتوسیانین ها است که خاصیت ضد التهابی دارند و آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. آنتوسیانین به عنوان یک آنتی اکسیدان با پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد که باعث آسیب DNA سلول می شوند، عمل می کند. خاصیت ضد التهابی الدربری تورم، درد و علائم سینوزیت و برونشیت را با تعدیل پاسخ ایمنی بدن کاهش می دهد.

اکیناسه (purpurea Echinacea)

یکی از گونه های بومی آمریکای شمالی است که سرخپوستان بومی آن مناطق از ریشه و برگ آن برای مقابله با عفونت استفاده می کردند. اکیناسه حاوی انواع متفاوتی از ترکیبات فعال مانند اسید کافئیک، آلکامیدها، فنلیک اسید، رزمارینیک اسید، پلی استیلن ها و بسیاری انواع ترکیبات فعال دیگر است که می توانند در تقویت جنبه های مختلف سیستم ایمنی اثر گذار باشند. بیشتر این ترکیبات نقش آنتی اکسیدانی دارند و به دفاع از سلول در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کنند. آلکامیدها می توانند فعالیت آنتی اکسیدانی را بیشتر کنند این ترکیبات آنتی اکسیدان های فرسوده را بازسازی می کنند و به آنها کمک می کنند که تا بر استرس اکسیداتیو غلبه کنند. اکیناسه دارای فعالیت ضد ویروسی خوبی در برابر ویروس ها بوده و به سیستم ایمنی برای غلبه بر عفونت های ویروسی کمک می کند و باعث تسریع در بهبود بیماری می شود. این گیاه باعث کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و کاهش مدت زمان بیماری می شود. بررسی نتایج 14 تحقیق مختلف نشان داد که عصاره این گیاه می تواند شانس پیشرف سرماخوردگی را 50 درصد کاهش دهد و دوره بیماری را 1/5 روز کاهش دهد. افزایش گلبول های سفید در گردش، فعال کردن لنفوسیت های T، از بین بردن ویروس های تنفسی، کاهش ترشح موسیین توسط سول ها و بافت های مجاری تنفسی از جمله عملکرد های اکیناسه در برابر ویروس است. مصرف این فرآورده به عنوان پیشگیری‌ کننده، قبل و در ابتدای ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا می‌تواند بیشترین تأثیر خود را داشته باشد. اکیناسه می تواند التهاب – که روش طیبعی بدن برای دفاع از خود است – را نیز کاهش دهد. در صورتی که التهاب به مدت طولانی ادامه یابد باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سایر مشکلات سلامتی می شود.

زنجبیل (Zingiber officinale)

زنجبیل از گیاهان دارویی می باشد که برای تقویت سیتم ایمنی، کنترل تب، آسم، برونشیت و سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه حاوی ترکیبات فنلی، ترپن ها، پلی ساکاریدها، لیپیدها  مواد آلی است و جینجرول، شوگاول و پارادول ها از جمله ترکیبات فعال در آین گیاه هستند. فواید زنجبیل به طور عمده مرتبط با ترکیبات فنلی آن است.
زنجبیل با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی با تقویت سیستم دفاعی بدن، رادیکال های آزاد را از بین می برد زیرا افزایش تولید رادیکال های آزاد با آسیب به DNA همراه است. اثرات آنتی اکسیدانی زنجبیل با آسکوربیک اسید برابر است و در نهایت به این وسیله از بدن در برابر ابتلا به بیماری ها محافظت می کند.
ریشه این گیاه فعالیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و به دلیل دارا بودن خاصیت ضد میکروبی می تواند در تسریع روند بهبود بیماری های عفونی کمک کننده باشد.
اثرات ضد التهابی ریشه این گیاه با کاهش سطح پروتئین واکنش پذیرC، کاهش سایتوکاین های پیش التهابی و مهار واکنش های آلرژیک همراه است.
محصول فیتوگریپ حاوی 10 درصد از عصاره گیاه زنجبیل می باشد.

گیاه بومادران (Achillea millefoluim)

بومادران یک گیاه درمانی است که به دلیل خواص فوق العاده ای که دارد هزاران سال است که کاربرد دارد. بومادران التهابات پوست و کبد را کاهش می دهد و به درمان عفونت های پوستی، کبد چرب غیر الکلی و کاهش علائم پیری پوست کمک می کند. همچنین عفونت کبد و تب را کاهش می دهد. عصاره برگ گیاه بومادران خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که هر دو در درمان زخم کمک کننده اند.
محصول فیتوگریپ حاوی 10 درصد از عصاره گیاه بومادران می باشد.

بابونه (Matricaria recuita)

بابونه یکی از چای های گیاهی معروف است. معمولا از قسمت گل این گیاه استفاده می شود و به طور سنتی در درمان بیماری ها کاربرد دارد. حاوی ترکیبات فنلی فراوان مانند فلاونوئیدها، کوئرستین، لوتئین است. خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد.
محصول فیتوگریپ حاوی 10 درصد از عصاره گیاه بابونه می باشد.

نعنا فلفلی (Mentha piperita)

برگ نعنا حاوی چندین روغن اساسی از جمله منتول، منتون و لیمونن است. این ترکیبات و ترکیبات فعال دیگر موجود در این عصاره دارای فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد حساسیت، ضد التهابی و ضد ویروس و باکتری می باشد. این گیاه باعث تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد می شود و در بهبود وضعیت تنفس و گرفتگی سینوس ها کمک کننده است.
رزمارینیک اسید، یک ترکیب فعال گیاهی دیگر موجود در نعناع فلفلی است که باعث کاهش علائم آلرژیک مانند آبریزش بینی، خارش چشم و آسم می شود.
محصول فیتوگریپ حاوی 10 درصد از عصاره گیاه نعناع فلفلی می باشد.

ویژگی های شربت فیتوگریپ گل دارو

  • پیشگیری و درمان سرماخوردگی
  • ضد سرفه
  • تقویت کننده نیروی ایمنی بدن
  • استاندارد شده بر حسب 63-46 میلی گرم ترکیبات فنولیک برحسب کلروژنیک اسید
  • حاوی عصاره فلوئیدی اندام هوایی سرخارگل، عصاره خشک گل های آقطی، عصاره فلوئیدی گل های آقطی، عصاره فلوئیدی ریزوم زنجبیل، عصاره فلوئیدی گل بومادران، عصاره فلوئیدی گل بابونه و عصاره فلوئیدی برگ نعناع

چطور مصرف کنیم

  • بزرگسالان یک قاشق غذاخوری 3 تا 4 نوبت در روز
  • کودکان یک قاشق مرباخوری 3 تا 4 مرتبه در روز

لطفا دقت کنید

موارد منع مصرف و نکات قابل توصیه:

  • در افراد مبتلا به بیماری های اتوایمیون منع مصرف دارد.
  • این دارو در افراد با سابقه حساسیت، آسم و سنگ های صفراوی نباید مصرف شود.

عوارض جانبی:

  • عوارض پوستی: مانند اریتم، اگزانتم، خارش، کهیر، درماتیت تماسی، آنژیوادم
  • عوارض گوارشی : مختصر شکایات گوارشی نظیر نفخ و سوزش معده
  • در صورت مصرف دوزهای بالا، بی نظمی های ضربان قلب

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

  • در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

تداخلات دارویی:

  • در صورت مصرف آزاتیوپرین، کورتیکوستروئیدها، آنتی‌کوآکولانت ها، آنتی‌پلاکت ها، از مصرف این دارو اجتناب شود.
  • در صورت مصرف قرص آهن با پزشک خود تماس بگیرید.

جدول ترکیبات شربت فیتوگریپ گل دارو

عنوان مقدار نیاز روزانه
Echinacea Purpurea (Aerial Parts)
1.8 g
Sambucus Ebulus (Flower) Dry Extract
1.8 g
Sambucus Ebulus (Flower) Fluid Extract
1.8 g
Zingiber Offcinale (rhizome) Fluid Extract
0.6 g
Achillea Millefolium (Flower) Fluid Extract
0.6 g
Matricaria Recutita (Flower) Fluid Extract
0.6 g
Mentha Piperita (leave) Fluid Extract
0.6 g
  • نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.
  • مقدار به کار رفته از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.
  • g = گرم  / mg = میلی‎گرم  /  µg یا mcg = میکروگرم  /  IU = واحد بین المللی

توضیحات تکمیلی

شرکت تولید کننده

گل دارو

کشور سازنده

ایران

شکل دارویی

شربت

جنسیت مصرف کننده

زن, مرد

نحوه مصرف

بزرگسالان یک قاشق غذاخوری 3 تا 4 نوبت در روز, کودکان یک قاشق مرباخوری 3 تا 4 مرتبه در روز

شرایط نگهداری

در دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد) نگهداری شود.

حجم

120 میلی لیتر

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

شربت فیتوگریپ گل دارو 120 میلی لیتر
شربت فیتوگریپ گل دارو 120 میلی لیتر
فهیمه مقدم نژاد

موجود در انبار

برای قیمت تماس بگیرید
- +

محصولات پیشنهادی

پشتیبانی آنلاین

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.